2007. október 25., csütörtök

Chilis-zöldséges csirke wokban


Ma igazi lélekmelegítő ételt készítettem. Sokaknak ez mindenképpen levest jelent, ám mi nem igazán vagyunk levesesek, ezért inkább ázsiai csípős ételekkel melengetjük magunkat belülről, ha hőérzetünket fokozni akarjuk. Erre ma szükség is volt, mert kedvesem egész nap kint ázott az esőben és cserepezte a tetőt.

Már előre éreztem bevásárláskor, hogy a héten a wok biztos előkerül majd, ezért vettem thai chilipaprikát a METRO-ban és vettem volna gyömbért is, ha lett volna, de nem volt, emiatt kicsit „defektes” lett a recept. (Mivel Szentendrén lakom, a budakalászi METRO-ba járunk, ahol folyamatosan kitolnak velem: gyömbér egyre ritkábban van, és megszüntették az „ázsia polcot” is, pedig mindig ott szereztem be a kókusztejet, kínai tojásos és üvegtésztát, currypasztát, stb. )

Az itthon megtalálható zöldségekből és csirkéből készítettem a következő tüzes fogást. Gyakorlatilag mindennel együtt 30 percet vesz igénybe az elkészítése, ezért gyakran szoktam hasonló jellegű ételeket készíteni vacsorára.

Recept

1 csirkemell filézve
1-2 db thai chilipaprika
5-6 gerezd fokhagyma
2 cm-s gyömbérdarab (ami most kimaradt)
2 kisebb hagyma
1 piros kaliforniai v. kápia paprika
1 kisebb sárgarépa
4-5 gombafej vagy shiitake gomba (most az előbbi)
szójaszósz , olaj
szezámolaj
chiliolaj (elmaradhat, de csak ezzel az igazi)

A hangsúly szerintem a wokban készülő ételeknél a jó előkészítésen van, mert annyira gyors a tempó a főzés elkezdésekor, hogy közben nincs idő a szeletelgetésre- pucolgatásra. Ennek megfelelően a csirkemellet vékony csíkokra vágom (na ez az, ami nekem annyira nem szokott menni, így a kedves párom szokta csinálni - biztos megalomániám van…) és két-három gerezd vékony lapokra vágott fokhagymával egyetemben pár evőkanál szójaszósszal leöntve félreteszem) A gyömbért, chilit, maradék fokhagymát felaprítom. A kaliforniai paprikát rombuszokra szeletelem, a gombát négybe vágom, a répából sajtszeletelő lapáttal (! zöldséghámozót ugyanis nem tartok) csíkokat vágok, ha túl szélesek lennének, elfelezem őket. A hagymát nyolcadolom, egyben hagyom, mert a sütés közben úgyis leveleire esik szét.
Ha mindezzel megvagyok, a wokban olajat forrósítok (ha szinte füstöl, akkor jó), beledobom a gyömbért, fokhagymát, chilit, és gyors kevergetés közepette1-2 másodpercig sütöm, hogy ne égjen meg. Ezután hozzáadom a csirkecsíkokat, sózom, öntök rá szójaszószt, egy kiskanálnyi chiliolajat és barnára pirítom. Mielőtt teljesen átsülne, beleszórom az összes zöldségfélét, ezekkel még három-négy percig kevergetve sütöm, és kész. Akkor jó, ha a zöldségek roppanósak maradnak.
Tálalás előtt pár csepp szezámolajjal meghintem. Főtt rizst adok mellé.

Ui.: Jó lett volna már csak a fotó kedvéért is valami autentikusabb tálkában tálalni, de sajnos most „konyhai minimálszettel” dolgozom, a kevésbé használt kellékeim be vannak dobozolva és így is maradnak, amíg be nem költözünk. De jó is lesz már!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails