2007. szeptember 27., csütörtök

Gyors vacsora


Amikor nem sok időm jut főzni, gyakran főzök ázsiai beütésű ételt. Mivel nagyon kedveljük a tenger gyümölcseit, mindig van belőlük a fagyasztómban és rendszeresen előfordul a kamrában a kókusztej is, konzerv állapotban. Ehhez már csak egy-két kiegészítő kell, és kb. 20 perc alatt elő is tudom állítani a vacsorát.

Tudom, hogy a többi hozzávaló nem biztos, hogy gyakori vendég egy háztartásban, de aki kedveli a thai, ázsiai kaját, érdemes tartani belőlük.

Recept

tenger gyümölcsei (fagyasztott, tetszés szerint) vagy kagylóhús
egy két centis gyömbérdarab
fokhagyma ízlés szerint (jó sok!)
1 kicsi csilipaprika
1 lime
1 doboz kókusztej
vörös currypaszta (nálam Asian Gourmet)
25 dekás kínai tojásos tészta (chinese noodles)

friss korianderlevél

Wokban olajat forrósítok (de tényleg!), rádobom a felaprított fokhagymát, gyömbért és chilit, pár másodperc alatt megpirítom, majd beleszórom a tenger gyümölcseit. Mérsékelem a tüzet és
a tengeri állat-alkatrészeket majdnem puhára párolom-sütöm. Közben vizet forralok, forrásnál beledobom a tésztát, megvárom, amíg újra felforr, ekkor lekapcsolom a lángot és fedő alatt hagyom, hogy a tészta a gőzben pár perc alatt megpuhuljon. Leszűröm, lecsepegtetem.
Amikor a tenger gyümölcse már puha és levet engedett, sózom, belekeverek egy-két kiskanál currypasztát, reszelek bele lime-héjat, felöntöm a kókusztejjel. Rövid forralással besűrítem egy kissé, hozzákeverem a tésztát, összemelegítem és befejezésként friss korianderlevelet vágok rá, esetleg fél lime levével finomítom az ízét.

Aki nem szeretné ezeket a helyes kis tengeri állatkákat, javaslom, hogy vékony csíkokra szelt hátszínnel, esetleg csirkemellel próbálja ki, de a húst csak nagyon rövid ideig süsse az elején.


Ui.: 09.28. Ma sem volt időm főzni, így ha már tegnap ez volt az aktuális recept, ma meg is csináltam. Két gondom volt vele: nem kaptam kínai tésztát és koriandert (és még én írtam, hogy minden beszerezhető.....)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails